Η απόρριψη του πατέρα του στάθηκε αιτία να ασχοληθεί με το θέατρο και στη συνέχεια να το αγαπήσει ακόμα περισσότερο, ξεχνώντας όσα έχουν προηγηθεί. Έκτοτε όλα πήραν τον δρόμο τους. Ο Κώστας Αποστολάκης, ο οποίος φέτος πρωταγωνιστεί στην καθημερινή σειρά του ΑΝΤ1 «Αν ήμουν πλούσιος» και στις παραστάσεις «Τρεις φόνοι και καμία κηδεία» – «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος», μάς αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο την απόρριψη που δέχτηκε από το Εθνικό Θέατρο, το κρυφτό στα off broadway θέατρα – και όχι μόνο…

Σε μικρή ηλικία δέχτηκα την απόρριψη του πατέρα μου και θέλησα να βρω τον εαυτό μου, ώστε να αποδείξω κάποια πράγματα. Ο πιο σύντομος δρόμος να το κάνω αυτό ήταν το θέατρο. Οι περισσότεροι άνθρωποι που ασχολούμαστε με το θέατρο, το κάνουμε εξαιτίας κάποιας απόρριψης. Στη συνέχεια, αγάπησα αυτή τη δουλειά και την ξέχασα τελείως. Από εκεί και πέρα, το μόνο που μ’ ενδιέφερε ήταν η εξέλιξη μου και πώς να μην απορρίψει εμένα το θέατρο. Ο Στανισλάφσκι είχε πει μία ωραία κουβέντα: «Αν σας πει κάποιος ότι παράτησε το θέατρο για κάτι άλλο, ψεύδεται. Το θέατρο παράτησε αυτόν».

Οι εξετάσεις, το κρυφτό στα off broadway θέατρα και η αναγνώριση
Όταν έδωσα εξετάσεις στο υπουργείο η Τασσώ Καββαδία, που ήταν στην επιτροπή, μου είπε: «Αγόρι μου, υπάρχουν πολλές ωραίες παραστάσεις να δεις και να εξελίσσεις τα εκφραστικά σου μέσα». Εκείνη τη στιγμή με έπιασαν τα κλάματα και ο Λυκούργος Καλλέργης με ρώτησε τι έπαθα. Τότε του απάντησα: «Δεν έχω δει καμία παράσταση». Στις εξετάσεις, λοιπόν, είπα μόνο τον «Ερωτόκριτο», επειδή ήταν Κρητικός και ο Καλλέργης, και ένα κομμάτι από όσα έπρεπε να παρουσιάσουμε. Και πέρασα. Ωστόσο, νόμιζα, ότι το έκαναν χαριστικά και δεν ήθελα. Για αυτό τον λόγο έπαιξα και τα άλλα κομμάτια. Με το ζόρι.
Κάποια στιγμή έψαχνα για δουλειά και πήγα στο Εθνικό Θέατρο. Εκεί, ο Αλέξης Μινωτής έκανε οντισιόν για τον «Οιδίποδα». Ήμασταν 40 άτομα και μας έβαζε να κάνουμε γύρω – γύρω. Σε κάποια φάση με φώναξε και μου είπε «Εσύ φύγε. Δεν σε χρειάζομαι» και κράτησε τους άλλους 39. Αυτή η απόρριψη ήταν πιο μεγάλη και από του πατέρα μου. Έπαθα μεγάλη κατάθλιψη! Στη συνέχεια, για να συνέλθω, με πήρε ο Γιάννης Ιορδανίδης από μία οντισιόν για το «The school of scandal» και είχα μία ατάκα, αλλά δεν μπορούσα να την πω από το τρακ μου. Με μεταμφίεσε σε Ινδό για να μην… είμαι εγώ.
Όσον αφορά τον τρόπο που το διαχειρίστηκα όλο αυτό, έκανα ότι κάνουν όλοι: Καλύφτηκα στο ποιοτικό, off broadway, θέατρο. Έλεγα ψέματα στον εαυτό μου ότι τάχα μου είμαι του ποιοτικού θεάτρου, που πρέπει να έχει δέκα θεατές, να μην πληρώνεσαι ποτέ και να παίζεις ένα έργο που δεν κρίνεται για να μπορέσεις να το παρουσιάσεις. Τόσοι ατάλαντοι κρύβονται πίσω από το ποιοτικό θέατρο. Εγώ, λοιπόν, πάλευα σε 14 off broadway θέατρα και, τελικά, η αναγνώριση ήρθε μέσα από ένα διαφημιστικό σποτ των 30 δευτερολέπτων όπου κατάλαβαν αν παίζω καλά ή όχι. Αυτό είναι πολύ άδικο. Όχι μόνο για εμένα, αλλά και για άλλους ανθρώπους που είναι ταλαντούχοι, παλεύουν και κάθονται σπίτι τους. Μέσα σε τρεις μέρες με πήραν τηλέφωνο οι Μπέζος, Φιλιππίδης, Παπαδόπουλος, Ράντου, όλοι!
Κάποτε ο μέντορας μου, που δεν θα σου πω ποιος είναι, μου είπε ότι καλή καριέρα θα κάνω μόνο όταν σταματήσω να είμαι υπάλληλος του κοινού. Πλέον, έχω αρχίσει να το βάζω σε εφαρμογή, αλλά δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Η υποκριτική είναι σαν τις σχέσεις.

Οι ευκαιρίες και το μεγαλύτερο τζόκερ
Κατά τη διάρκεια της πορείας μου δόθηκαν πολλές ευκαιρίες από την Ελένη Ράντου, την Δήμητρα Παπαδοπούλου, τον Δημήτρη Αρβανίτη, τον Στράτο Μαρκίδη, τον Γιάννη Καραγιάννη κ.ά, αλλά πρόσεξε τι γίνεται: Πρέπει να μπορείς κι εσύ.
Προσωπικά, παράλληλα με την υποκριτική, έκανα και άλλες δουλειές. Είχα bar, ήμουν DJ, δούλευα δύο χρόνια σε ταξί, έβαζα πλακάκια σε οικοδομή κ.ά. Παρόλο που παίζω συχνά τζόκερ, έχω συνειδητοποιήσει ότι δεν πρόκειται να το κερδίσω ποτέ στη ζωή μου. Παρόλα αυτά, βέβαια, το μεγαλύτερο τζόκερ μου το έδωσε η Δήμητρα Παπαδοπούλου. Με πήγε μπροστά και με βοήθησε ουσιαστικά. Όχι δίνοντας μου δουλειές, αλλά αυξάνοντας το νοητικό μου επίπεδο. Να με κάνει να μπορώ να διαλέγω. Πιστεύω ότι με τα «όχι» χτίζονται οι καριέρες και, μάλιστα, είναι πιο δυνατά από τα «ναι». Απλά, πρέπει να είσαι προσεκτικός, γιατί σε αυτή τη δουλειά δεν έχουμε manager, ή image maker. Είμαστε μόνοι μας. Προσωπικά αισθάνομαι τυχερός που ζω από αυτή την δουλειά την οικογένεια μου και την κόρη μου. Βέβαια, έχω κάνει αρκετές θυσίες για τη δουλειά μου, όπως το να θυσιάσω δέκα καλοκαίρια, λόγω των περιοδειών, αλλά το επέλεξα. Τι να πει ο άλλος που πάει στο εργοστάσιο στις πέντε το πρωί; Από εκεί και πέρα, έχω κάνει μια ζωή η οποία είναι γεμάτη. Πριν κάνω την κόρη μου έλεγα ότι και τώρα να φύγω θα είμαι πλήρης. Τώρα, όμως, που έχω την κόρη μου, θα δυσκολευτώ να φύγω γιατί θέλω να την στηρίξω και να ‘μαι δίπλα της. Θέλω να της μεταλαμπαδεύσω πράγματα που δεν πήρα εγώ. Παράλληλα, προσπαθώ να την σκληραγωγήσω. Καμία φορά πέφτει και της λέω σήκω.

 

Ο επαγγελματικός μαραθώνιος
Φέτος, βρίσκομαι σε έναν επαγγελματικό μαραθώνιο, δουλεύοντας 17 ώρες το 24ωρο. Από τη μία, γυρίσματα για την καθημερινή σειρά του ΑΝΤ1 «Αν ήμουν πλούσιος» και από την άλλη, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, παίζω μαζί με τον Σπύρο Πούλη και την Κατερίνα Μπιλάλη στην παράσταση «Τρεις φόνοι… καμία κηδεία» στο Θέατρο Χυτήριο. Από Παρασκευή μέχρι και Κυριακή παίζω στην παράσταση «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος» στο ανακαινισμένο θέατρο Αlhambra Theater. Εκεί, είμαστε ένα εκλεκτό επιτελείο συνεργατών: Παύλος Κοντογιαννίδης, Βάσια Παναγοπούλου, Κώστας Φλωκατούλας, Τζένη Διαγούπη, Βασίλης Κούκουρας, Χρύσα Κλούβα, Παναγιώτης Καρμάτης, Νένα Δρογγίτη, Ηλιάνα Καλυμνάκη, Μαρίνα Μάλλιου και Παντελής Καναράκης. Θεωρώ ότι το «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος» είναι ένα από τα καλύτερα έργα του Φεντώ. Είναι η πέμπτη φορά που παίζω έργο του.

Προσεχώς…
Μέσα στον Μάρτιο – Απρίλιο θα κάνουμε γυρίσματα για το σίκουελ της ταινίας «I love Καρδίτσα» σε σενάριο Διονυσίας Τσιτιρίδου και σκηνοθεσία Στράτου Μαρκίδη, με τη συνέχεια της ιστορίας. Θεατρικά έχω δεχτεί προτάσεις τόσο για το καλοκαίρι όσο και για τον επόμενο χειμώνα, αλλά ακόμα δεν είναι κάτι ανακοινώσιμο…

INFO: Η παράσταση «Τρεις φόνοι… καμία κηδεία» παρουσιάζεται στο Θέατρο Χυτήριο (Ιερά Οδός 44, Γκάζι) κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στις 21.00. Η παράσταση «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος» παρουσιάζεται στο Alhambra Theater (Στουρνάρη 53, Αθήνα) κάθε Παρασκευή, στις 20.00, Σάββατο στις 18:00 & στις 20:30, Κυριακή, στις 18:00.